Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Binghamton, η τελεία στο τέλος του μηνύματος δεν έχει λόγο ύπαρξης. Αντίθετα, αν χρησιμοποιήσουμε θαυμαστικά, χαρούμενα emojis και πολλές τελίτσες, δείχνουμε ενθουσιασμό, χαρά και προσδοκία.
Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας, Celia Klin, αυτό συμβαίνει επειδή προσπαθούμε μέσω του μηνύματος να αντιληφθούμε τη διάθεση που έχει ο άνθρωπος που μας το γράφει από πολύ λίγα στοιχεία: «Στα γραπτά μηνύματα λείπουν πολλά από τα κοινωνικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται σε πραγματικές συνομιλίες πρόσωπο με πρόσωπο».
«Όταν μιλούν, οι άνθρωποι μεταφέρουν εύκολα κοινωνικές και συναισθηματικές πληροφορίες με το βλέμμα, τις εκφράσεις του προσώπου, τον τόνο της φωνής, τις παύσεις κλπ. Οι άνθρωποι προφανώς δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους μηχανισμούς όταν στέλνουν μηνύματα. Έτσι, είναι λογικό να βασίζονται τα γραπτά μηνύματα σε αυτό που έχουν στη διάθεσή τους: emoticons, σκόπιμα ορθογραφικά λάθη που μιμούνται ήχους ομιλίας και, σύμφωνα με τα δεδομένα μας, σημεία στίξης», λέει χαρακτηριστικά.
Οι ερευνητές επίσης κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσοι χρησιμοποιούν έντονα την τελεία στο τέλος των μηνυμάτων τους τείνουν να είναι λιγότερο ειλικρινείς όπως και στις πραγματικές συζητήσεις όταν κάποιος λέει ψέμματα τείνει να προσπαθεί να τελειώσει γρηγορότερα την συζήτηση. Οπότε αν δεν θέλετε να περνάτε λάθος μηνύματα, μην βάζετε την απότομη τελεία στο τέλος των μηνυμάτων σας.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Binghamton μελέτησαν τα μηνύματα χιλιάδων χρηστών και αναλύοντας την κοινωνική συμπεριφορά κατέληξαν πως σε κάθε περίπτωση η τελεία στο τέλος ενός γραπτού μηνύματος δεν είναι θετικό χαρακτηριστικό για τον αποστολέα.